فولاد خوزستان کارفرمائی با نمره بیست

براستی دلیل این بی پاسخی و بی توجهی چیست؟ و ما را چه میشود؟ آیا درست و خوب است که من هم قهر کنم و دیگر ننویسم. من این عدم همکاری را نمی فهمم. و نمیتوانم آن را توجیه کنم. ناراحتی همکاران از چیست؟ این بی تفاوتی از کجا میآید؟ و آنچه را که حدس میزنم فعلاً بر زبان جاری نمی کنم تا وقتش برسد. علی الحساب تا وقتی 50 کامنت بر روی این پست دریافت نکنم مطلبی نخواهم نوشت.

مورد دومی که باید اشاره کنم این است که بعضی ها کامنت میگذارند. کامنتی که من نمیتوانم آن را تأیید کنم ولی خیلی دلم میخواهد جواب آنها را بدهم. در اینگونه موارد اگر ایمیل مستعاری برای خود معرفی کنند میتوانم کامنت آنها را بی پاسخ نگذارم. اما بپردازم به موضوع این پست.

همانگونه که کارفرمایان , پیمانکاران خود را ارزیابی میکنند و به آنها نمره میدهند و بر اساس ارزیابی انجام شده به آنها کار میدهند, پیمانکاران هم بالعکس باید در انتخاب کارفرمای خود ملاک هائی داشته باشند و بر اساس آن اقدام کنند. ولی براستی ما چگونه باید کارفرمایان را ارزیابی کنیم و چه مواردی باید برای ما مهم باشد؟

در این رابطه باید تحقیق کرد و به مقالات و تحقیقات علمی مراجعه کرد ولی من بدون مراجعه به هیچ کجا مواردی را ذکر میکنم:

الف : کارفرما باید پیمانکار و کارکنان او را شریک تجاری خود بداند و باور داشته باشد که او آمده است تا مشکلی از کارفرما حل کند و باری از دوش او بردارد.

ب : کارکنان کارفرما باید با کارکنان پیمانکار تعامل و همکاری کامل داشته و به آنان اعتماد کنند.

ج: کارفرمای محترم باید مشکل و مسئله پیمانکار را مسئله خود بداند.

د: کارفرما باید صورت و ضعیت­های پیمانکار را به موقع تآیید کند و نسبت به پرداخت آن اقدام زودهنگام داشته باشد.

ه: موارد رفاهی لازم را در اختیار کارکنان پیمانکار بگذارند. مثل مهمانسرا , وسیله ایاب و ذهاب و ...

و: موارد دیگر را شما برایم شماره کنید.

ما تعداد زیادی مدیر پروژه داریم که با کارفرمایان مختلف کار کرده اند و میتوانند مصادیقی برای موارد فوق بیان کنند. من از بین تمام پیمانکاران نمره بیست را به شرکت فولاد خوزستان میدهم به دو دلیل که در ذیل بدان اشاره میکنم:

یک : شرکت فولاد خوزستان همه ماه ها حقوق کارکنان ایریسا را که در آن پروژه بطور تمام وقت کار میکنند همزمان با حقوق کارکنان فولاد خوزستان میپردازد و مبالغ پرداختی را از صورت وضعیتهای ایریسا کسر میکند. آفرین بر آن مدیر و مدیریتی که این فکر بکر و بسیار جالب و  ابتکار را به خرج داده است که باید به آنان تبریک گفت.

دو : شرکت فولاد خوزستان به کارکنان ایریسا مقیم در پروژه , پاداش تولید میدهد و میگوید آنان هم در دسترسی فولاد خوزستان به اهداف تولید نقش دارند. آفرین بر آن کسانی که چنین تفکرات سازنده دارند.

با این دو مورد آیا به من حق میدهید که بهترین نمره را به فولاد خوزستان بدهم؟ شرکتی که پرداخت های خود به ایریسا را هم به موقع انجام میدهد. و ما کارفرمایانی داریم که همچنان برای آنها هزینه میکنیم و آنان بدهی خود را به موقع پرداخت نمیکنند. اسم نمی برم ولی شاید روزی مجبور شوم نام ببرم. کارفرمائی که درک نمیکند ایریسا ملزم است حقوق کارکنان خود را سر ماه بطور نقد بپردازد و آن کارفرما همچنان انتطار دارد که ایریسا نیروهایش را سیل آسا برای رفع مشکلات او به مآموریت گسیل کند. این کارفرما هم برای ما مطلوب نیست. باید از اسب مرده آنان پیاده شد و به اسب مرده برای سواری شلاق نزد.

و در اینجا به یاد می آورم و خاطرنشان می کنم که مدیریت فولاد مبارکه هم اگر همچون فولاد خوزستان موارد یک و دو را برای کارکنان شرکت ایریسا قائل بود, هیچ کارمندی از ایریسا هوس رفتن به فولاد مبارکه نمیکرد و امروز برای همه افراد و طرفین درگیر بهتر بود و همه از آن منتفع می شدند. ولی افسوس که چنین نشد. و اینکه در آینده چه پیش خواهد آمد را خدا میداند.

 

/ 14 نظر / 6 بازدید
نمایش نظرات قبلی
غريب آشنا

با سلام و احترام متاسفانه تمامي نظرات را منعکس نمي فرماييد! بنظر مي رسد سليقه اي برخورد مي کنيد! بهتر است تمامي نظرات را منعکس و نتيجه گيري را بعهده خواننده مطلب بگذاريد! سانسور مطالبي که در آنها توهين و ... به شخص حقيقي نمي باشد سبب سرخوردگي نظريه پردازان مي شود.

همکار

متاسفانه ایریسا در پروژه هایی که نیروی مقیم داره آنقدر که باید از نیروهاش مراقبت نمیکنه وخیلی از امکانات با یه صحبت داده میشه اما حیف که مدیر پروژه ها حاضر نیستند اهمیت بدن

پفولي

با سلام خدمت همه همكاران اتوماشيون عرض كنم كه بنا به دستور مقام محترم مدير عامل مقرر شد كليه همكاران، جهت اياب و ذهاب به شهرك صنعتي با دو دستگاه اتوبوس و يك عدد ون انجام خواهد شد. اميد است با كاهش هزينه ها و همچنين افزايش امنيت كارمندان ، برگ ذرين ديگري بر افتخارات شركت بين المملي مهندسي ايريسا و حومه رقم بخورد. و همچون گذشته که با درایت و هوشمندی فوق العالی مدیریت العامل القبلیه با انتقال پرسنل اتوماشيون و کامپیوترهایشان به شهرک نه فقط برگ زرين ، بل مشت محکمی بر دهان یاوه گویان که مصرا مخالفت میکردند نیز بوذ. در پايان اميد داريم مسئولين محترم (همچون مسئولين لشكري و كشوري ) همانند هميشه با تصميمات منطقي و كارشناسي شده از اين دست ،اين شركت بين المملي را به بالاترين سطح هاي ممكن برسانند. ارادتمند: پفولي

پفولي

آقا خوبه قربون قد نسبتا بلندت قربون فاميله 2 واژه ايت قربون لحجه خوبت برم كامنتاي منو حذف نكن

من

اینا را بنویس شاید فولاد و نفت و بقیه کارفرما ها هم بفهمند میشه حق کاگر را به موقع داد و در پاداش شریکش کرد

پفولي

با سلام جونم براتون بگه ، به نظر بنده فولاد مباركه بهترين بهترين هاست. كدام كارفرمايي موارد زير را به پيمانكارش ميده: 1- قرارداد 3 ميلياردي نگهداري را به بيش از 8 ميليارد 2- بن غذا و سرويس اياب و .. به بيش از مقدار نیاز 3- پاداش ماهانه ، فصلي ... 4- اكثر قراردادها با ترك مناقصه 5- انجام دستوركارها با پرسنل نگهداري ( 2 لپي خوردن پيمانكار) 6- اجازه استفاده از امكانات (مثل ويلا ، تعاوني ،منازل سازماني ...) 7- و موارد ديگر آدم لجش ميگيره ! نه

دوست

سلام احمد آقا : اين را هم به اطلاع دوستان برسون ، فولاد خوزستان پنج سال ديگه قرارداد نگهداري و توسعه سيستم هاي اطلاعاتي را با ايريسا امضا کرده ، اين نشان از همکاري متقابل کارفرما و پيمانکاره و فولاد خوزستان ايريسا را شريک تجاري خودش ميدونه و ايريسا هم براي مشتري هايي چون فولاد خوزستان ارزش قائله.

یک همکار

سلام احمد آقا و خسته نباشید. احمد آقا فکر نمی کنید این که شرکت این قدر به کارفرمایانش و نقطه نظرات ریز و درشت، مفید یا مخرب آنها وابسته است به دلیل نوع پروژه های شرکت و در واقع نحوه کسب و کار آن باشد. بهتر نیست به جای این که منتظر باشیم کارفرمایان مصلح و عادل بشوند به دنبال تغییر نحوه کسب و کار خود باشیم. آیا شرکتی همچون همکاران سیستم هم به اندازه ما از ناحیه کارفرمایانش بالقوه احساس خطر می کند و یا چون کسب و کاری مبتنی بر محصول دارد، این ریسک را در مشتریانش (به قول خودش 6000) تقسیم نموده است.

ایریسایی اصیل

آقا/خانم/خنثی پفولی حرف زدن با اسم مستعار ، بدون دلیل و مدرک ، با بی اطلاعی کامل از آنچه هم اکنون در فولاد مبارکه میگذرد هنری نیست عزیز برادر ، معلومه اصلا تو باغ نیستی که میگی "بهترین بهترین هاست ) کافی یک بار هم که شده واسه تایید یه صورت وضعیت 10 نفر ساعته ، بیای مجتمع و بخوای این کار و بکنی ، ببینی چه پوستی از آدم میکنه ، شرکت خودمون ، شرکت خودمون ، فقط واسه کار کردنه ، مو رو از ماست میکشه ، کدوم ترک مناقصه ، کدوم رانت ، خوابی اخوی !!تازه به فرض که الان با این 70% سهم ، مثلا رانت بدن که نمیدن " اینو صراحتا آقای نادری در مجمع عمومی اعلام کرد "تازه میشه جیب به جیب ، نیست بابت این رانت ها شرکت سالی 10 میلیارد سود میده !! واللا ما جاهی دیگه که میریم خیلی احتراممون رو دارن !! تو فولاد اینظور نیست ! البته مطلق نمیگم !!جاهای دیگخ بهتره !یه کارو از آدم میخوان وقتی نفر ساعت میدی قبول نمیکنن وقتی میگی این کار رو نمیکنم !میگن : مگه میتونی شرکت خئدمونه !!مجبورتون میکنیم تنجام بدین " اینقدر حرفای خاله زنک و غیر کارشناسی آدم میشنوه تو این شرکت !بعضا آدم شک میکنه تو یه شرکت مهندسیه !که اکثرا کارشنا

يک ايريسايي

به نظر من کارفرماي خوب ؛ کارفرمايي است که دانش دارد و کار را مي شناسد ؛ تخصص دارد و براي کار خوب ارزش قايل است. اين کارفرما طبيعتا پرسنل حقير و کوته بين و تنگ نظر را بعنوان ناظر بر پيمان انتخاب نميکند . اين کارفرما از پيمانکار بجا و درست و کامل استفاده ميکند و در تعاملي نزديک با پيمانکار علاوه بر رشد خود باعث رشد پيمانکار نيز ميگردد . متاسفانه برخي کارفرمايان گزارشات مبسوط و مفصلي از کار انجام شده در بولتنها و همايشها و سخنرانيها ارائه ميدهند ولي متاسفانه حتي حاضر نيستند اسمي از پيمانکاري که آن کار را انجام داده ببرند